.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تفاهمنامه همكاري ميان مازندران و آستاراخان روسيه

دو تفاهمنامه در زمينه‌هاي تجاري، علمي، اقتصادي، فرهنگي و ورزشي ميان اتاق بازرگاني و صنايع و معادن مازندران و آستاراخان روسيه منعقد شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، استاندار مازندران در نشست با نخست‌وزير و نايب‌ رئيس اتاق بازرگاني آستاراخان روسيه با اشاره به نوع حكومت ايران و نحوه اداره استان‌هاي كشور اظهار داشت: مازندران داراي ظرفيت‌هاي بسياري در زمينه‌هاي كشاورزي، صنعتي و معدني، انرژي و نفت، گردشگري براي تبادل همكاري‌ها با كشورهاي همسايه است.
سيد محمد كريمي با بيان اينكه دولت‌هاي ايران و روسيه ارتباطات وسيعي با يكديگر دارند، افزود: موقعيت‌هاي محلي و منطقه‌اي ايجاب مي‌كند كه كشورهاي همسايه از اين شرايط حداكثر استفاده را ببرند.
وي با اشاره به اينكه وجود درياي خزر در ميان ايران و روسيه موجب ارتباط نزديك‌تر كشورهاي منطقه مي‌شود، يادآور شد: بهره‌مندي استان‌هاي شمالي ايران از بنادر متعدد و وجود فرودگاه‌ها مي‌تواند راه‌هاي توسعه و ارتباط ميان كشورهاي همسايه را مستحكم‌تر كند.
نماينده عالي دولت در مازندران با اعلام اينكه بخش‌هاي خصوصي و تعاوني‌هاي فعال در دو استان مي‌توانند روابط نزديكي با يكديگر داشته باشند، اظهار داشت: ايجاد بانك آستاراخان در مازندران و خانه تجارت در دو استان نقش بسزايي در تحكيم روابط اقتصادي در منطقه خواهد داشت.
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن مازندران نيز در نشست با اشاره به مشكلات تجار و بازرگانان ايراني در روسيه تصريح كرد: به دليل يك طرفه بودن ورود كالاي روسي به ايران ما به شدت نگران اين موضوع هستيم.
موسي وفاييان با اشاره به اينكه در گذشته مبادلات دو كشور به صورت تهاتري و برابر صورت مي‌گرفت، يادآور شد: اكنون واردات 90درصدي ايران از روسيه در برابر صادرات 10درصدي كالاهاي ايراني به روسيه صورت مي‌گيرد.
وي افزود: در سفر هيئت مازندراني به آستاراخان روسيه شاهد بوديم كه در فروشگاه‌هاي اين كشور كالاهاي ايراني با نام كشور تركيه عرضه مي‌شود، در حالي توصيه مي‌كنيم اين استان كالاهاي مورد نياز خود را مستقيماً از كشور ايران تهيه كند.
وفاييان با اشاره به اينكه بازرگانان ايراني براي تجارت با كشور روسيه با مشكل ويزا مواجه هستند، تصريح كرد: هم اكنون تجار مازندراني ويزاي مورد نياز خود را با مبالغ هنگفتي از آژانس‌هاي مسافرتي تهيه مي‌كنند.
وي با بيان اينكه كشور روسيه مي‌تواند اين ويزا را در اختيار بازرگانان قرار دهد، افزود: با وجود سابقه 10ساله تجارت مازندران با آستاراخان مبادي گمركي اين استان بايد شرايط آسان‌تري براي بازرگانان ايراني در نظر بگيرند.
گروه تجاري و بازرگاني آستاراخان روسيه كه از روز گذشته در مازندران به بازديد از توانمندي‌ها كشاورزي و صنعتي استان پرداخته و عصر امروز نيز براي بازديد به بندر اميرآباد بهشهر خواهند رفت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.268 seconds.